středa 21. října 2015

Rekapitulace- Duben

Úplně jsem zapomněla psát měsíční rekapitulace, tak to začnu pomalu dohánět....Pojedu duben pěkně popořadě ať to mám rychleji :).

Takže neumývat nádobí pod tekoucí vodou. To mám takové napůl, někdy si napustím vajndlák vodou a místo oplachování všechno umyji v něm, někdy umývám nádobí a pod ním mám třeba misku a když ta voda není úplně špinavá, tak s ní zaliju kytky. Vždycky se ale snažím abych vodu měla puštěnou jen nutný čas, určitě už vůbec nedělám, že bych vzala talíř a pod proudem vody ho šudlala houbičkou.... takže s umýváním nádobí jsem spokojená ;).

Další bod- používat užší hrnce než je plotýnka a vždy vařit pod pokličkou.Tohle jsem asi špatně napsala, protože užší hrnec než je plotýnka snad ani nemám, a taky by asi nedržel... Má to být asi tak, že na velkém hořáku ohřívám ty největší hrnce a na těch středních ty, které tam sedí tak, že jdou plameny akorát ke kraji, takže se ohřívá celý spodek hrnce. No snad je to teď pochopitelnější :D. A samozřejmě používat vždy pokličku, to je samozřejmost...

V dubnu také začal můj veganský půst a po něm mělo následovat omezení spotřeby živočišných produktů. Zde jsem myslím také úspěšná, sice si jogurt a sýr občas vezmu, ale už určitě ne tak často jako dřív. Od začátku listopadu mám v plánu opět všechno živočišného původu z jídelníčku vysadit, chtěla bych to vydržet aspoň do Vánoc....

Používat mýdlo místo sprchového gelu- kromě gelu, který jsem rozpustila z mýdla, jsem žádný jiný nepoužila.

Na úklid v domácnosti používat ocet a jedlou sodu- to už mám absolutně zažité a opravdu tím dokážu všechno vyčistit (i na tu troubu to nakonec stačilo :D). Upřímně to všem doporučuji místo té spousty zázračných přípravků, které se prodávají v obchodě. A pokud je někdo už moc navyklý na ty " voňavější" přípravky a ocet mu není po chuti, tak doporučuji esenciální oleje. Je jich velká spousta vůní, takže si každý vybere čím by chtěl provonět svůj dům.....

Kupovat vejce z volného chovu- já vejce nekupuji vůbec, přestala jsem je k vaření a hlavně pečení používat už před léty, ale pokud je nutně koupit musím, což se mi stalo zatím jednou za tento rok, tak jsme koupila ty, které nebyly z klecového chovu. Bohužel přítel si je občas koupí sám a ten na toto zrovna nehledí :(.

Nechat jídlo z mrazáku rozmrznout přirozeně- balenou mraženou zeleninu jsem kupovat přestala. Mamka mi občas doveze vážený špenát a hrášek. Špenát ten dávám rovnou z mrazáku do hrnce a hrášek si vytahuji dopředu aby trochu rozmrzl a navařil se tak dlouho....

Námořnická sprcha- už automatický zvyk a snažím se to vštípit i ostatním, hlavně to aby nenechali téct vodu, když se mydlí...to mě fakt vytáčí :D

Nebrat si reklamní předměty- v poslední době jsem si určitě nic nevzala, dřív si to už moc nevybavuji, ale myslím, že také ne.

Chodit do přírody co to de- jelikož mám hyperaktivního pejska, tak chodíme ven často, ale ze všech míst, které navštěvujeme má asi park vedle silnice k přírodě nejblíž.....no je tam aspoň tráva a ne beton :/ Chození do přírody si ale opravdu představuji jinak, bohužel se k tomu moc často nedostávám, ani nevím proč. Bydlím skoro v centru Brna a vyjet ven, někam do lesa trvá dlouho, takže pokud nemám opravdu celý den volno, tak se vždy spokojím jen s parkem, nebo procházkou kolem řeky...... Pokusím se na tomto bodu zapracovat!!!

Vzdělávat se o Zemi, přírodě a ekologii- pokaždé, když píšu příspěvek do své výzvy, tak projíždím spousty stránek s daným tématem a vždy se dozvím něco nového, někdy u toho strávím opravdu hodně času :D. Problém u mě ale je, že rychle zapomenu. Sice vím co a jak mám dělat a vím, že je to takto správné, ale když se mě na to někdo zeptá, nebo chce slyšet argumenty proč je tohle správné, tak to nevím, protože si to už nepamatuji:(.

Nepoužívat vatové tyčinky do uší- k tomu nemám co dodat, nepoužívám je a ani to nemám v plánu:)

Jíst lokální potraviny-tohle je dost problematický bod, říct, že nejím nic jiného než to co bylo vypěstováno u nás by byla lež. Samozřejmostí je ovoce, zelenina. Ostatní potraviny se snažím vyhledávat regionální, hlavně to základní, co vím, že musí být pěstováno nebo vyráběno u nás. Občas ale sáhnu i po cizím produktu (červená čočka, cizrna, rýže, oříšky, semínka)....

Jíst přímo z hrnce/ pánvičky- no, je jasné, že většinou jíme kultivovaně z talíře nebo misky....ale třeba kaše k snídani jíme už automaticky z hrnce. Já když si dělám jen pro sebe nějakou míchaninu k obědu, tak také nějaký talíř moc neřeším.....

Nekupovat pytlíkové čaje- co si vybavuji, tak od dubna jsem koupila jednou pytlíkový ovocný čaj, jinak beru vždy sypaný.....

Nebrat si účtenky- naštěstí se už skoro ve všech obchodech kam běžně chodím nakupovat tomuto pravidlu přizpůsobili. V samoškách ho sice tisknout prý musí, ale naštěstí je to jen takový titěrný lísteček....

Nebrat si propagační materiály- v září jsem byla na různých akcích, kde mi vždy nějaký tištěný materiál nabízely. Díky tomu jsem se pěkně naučila je vždy požádat jen o internetovou adresu, kde tyto informace můžu také najít :)


Nekupovat věci z kůže a kožešiny a protestovat proti chovu kožešinových zvířat- toto pro mě bylo samozřejmostí už předtím, než jsem tento bod napsala.



Pozitivismus- o ten se snažím pořád, ale občas je to těžké....


Přírodní šampon- s tím stále hodně experimentuji. Nejdřív jsem si dělala šampon z olivového mýdla, ten byl chvíli moc fajn, ale pak se mi po něm začali hrozně mastit, tak jsem ho přestala používat. Hledala jsem další možnosti (z medu, mouky...) a zkoušela různé množství jednotlivých složek, ale pořád se mi nepodařilo najít to pravé pro mé vlasy. Někde jsem četla, že je potřeba chvíli u jednoho výrobku vydržet, aby si vlasy zvykly. Takže asi začnu znovu zkoušet to co už jsem zkoušela a pokusím se vydržet déle. Akorát si budu muset asi hlavu mít každý den, protože zatím byla po každém mém pokusu tak mastná, že bych s ní nemohla vyjít mezi lidi :D.

Dávat jídlo do mixeru rozkrájené na co nejmenší kousky- mám už jen tyčový mixer a většinou mixuji jídlo, které jsem předtím vařila v hrnci a to si vždy krájím na malé kousky, aby bylo dříve uvařené.

Oslavit Den Země- jako už několik let předtím i letos myslím řádně oslaveno :)

Přírodní léčba spálenin- naštěstí jsem potřebovala zchladit spálenou kůži od sluníčka jen jednou....místo kupovaného chladivého gelu, který jsme vždycky používaly jsem využila chladivého efektu obkladů ze zeleného čaje a co si vzpomínám tak to působilo pěkně:)

Nekupovat produkty testované na zvířatech- jelikož plně přecházím na domácí výrobu kosmetiky a prostředků na úklid, tak se testovaným věcem snad zdárně vyhýbám.....

Namáčet špinavé nádobí přes noc do vody- někdy to ani jinak nejde :D. Třeba zrovna teď mám namočenou extra mastnou pánvičku a dva plechy, na které se připeklo těsto....

Staré oblečení použít na hadry- pokud to není nějaký špatný materiál, který nesaje a tudíž je mi jako hadra k ničemu, tak vše co nechce nikdo nosit tak místo vyhazování stříhám a používám na úklid.

Mít pořádek ve věcech, aby se neztrácely- no tak tady mám asi velké nedostatky. Sice mi přijde, že uklízím pořád, ale stejně je tu neustále binec  :/

Nekupovat minerálky v plastu- nekupujeme ;)

Nekupovat balené luštěniny- chvíli po tom, co jsem tuto změnu zavedla, tak jsem koupila velký několikakilový pytel fazolí a hrachu (bohužel plastový, ale u tak velkého balení jsem si dala malou výjimku). Takže fazole a hrách mám na hodně dlouho vyřešený a ostatní luštěniny nakupuju do vlastního pytlíčku v obchůdku s váženým zbožím.

Jíst plevel- tenkrát, když jsem o plevelu psala, tak jsem ho měla namyšlený jako surovinu do salátu. Myslím ale, že jsme toho moc nenasbírali. Pamatuji si, že jsme něco hledaly, ale moc toho nakonec nebylo. Zkusím se do příštího jara na to více připravit.



Tak myslím, že s dodržováním dubnových pravidel můžu být celkem spokojená, až na ten šampon, úklid a plevel....ostatní v rámci možností dodržuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat