středa 7. října 2015

249. den- Forma na pečení ze skla nebo keramiky


Hodně jsem přemýšlela jak tento bod nazvat, protože pečící formy se dělají ze strašně moc materiálů a nebyla jsem si jistá, které všechny můžu prohlásit za ekologicky způsobilé. U skla a keramiky jsem přesvědčená, že jejich výroba i recyklace naši planetu až tolik nezatěžují, takže ty jsem jako vhodné zvolila hned (a nakonec zůstali jako jediné dva vhodné materiály :D).

Hledala jsem ještě něco k nerezové oceli, protože tu jsem také brala jako celkem fajn materiál. Všude se píše jak jde skvěle recyklovat, takže z tohoto hlediska je skvělá. Pak jsem si ale přečetla článek o jeho výrobě a zjistila jsem, že těžba a zpracování surovin na výrobu této oceli už tak skvělá není, protože při tom vznikne velká spotřeba energie a zamořování vzduchu emisemi CO2. A jelikož je to docela trvanlivý materiál a poptávka po něm stoupá, tak nestačí jen to co se zrecykluje, ale musí se těžit další a další. Takže nerezovou ocel bych také vynechala, pokud je jiná možnost.

Všechno ostatní, jako kov, plast, plech nebo silikon, mi přišlo taktéž nevhodné, proto tedy zůstanu u pečení jen ve skle a keramice :)

Žádné komentáře:

Okomentovat