čtvrtek 8. října 2015

250. den- Prostředek na nádobí domácí výroby


Tak si tak sedím v kuchyni, chroupu jablíčka a koukám, co dál bych tu mohla změnit k lepšímu. Samozřejmě mě hned upoutal jar na nádobí, jako už několikrát. Vždycky jsem si ale řekla, že počkám, až ho vypotřebuji a až pak si vyrobím svůj vlastní. Teď jsem se ale rozhodla to neoddalovat a vyrobit si ho hned (jar můžu dát mamce, ta ho využije).

První vyzkouším recept ze stránek home-made.cz, ale zkusím nejdříve vyrobit menší množství, pár lidí totiž v komentářích píše, že jim to nejde smíchat, nebo to neodmašťuje.......

Na 500 ml velkou láhev prostředku na nádobí budete potřebovat:
1,5 hrnku horké vody
1/2 hrnku tekutého olivového mýdla (postrouhejte si 50 gr olivového mýdla  a rozpusťte ve vodě-)
1 lžíci octa 
1 lžičku sody na praní 
pár kapek esenciálního oleje 

Všechny ingredience smíchejte, zalijte horkou vodou, nechte spojit. Nechte vychladnout, občas zamíchejte a pak přelijte do prázdné láhve na jar. Pokud vám to ztuhne až moc, to se muže stát díky sodě na praní, můžete zahřát a přilít trochu víc vody.


Ještě jsem narazila na článek s postupem výroby saponátu pouze z rozemletých kaštanů. Vypadá to úžasně, možná trochu pracněji, ale pokud by to fungovalo, tak by to bylo skvělý. Určitě také vyzkouším.

1 komentář:

  1. Tak po týdnu používání musím říct, že je to naprosto perfektní přípravek. Všechno jsem s ním skvěle vyčistila, i mastnotu z pánvičky ;)

    OdpovědětVymazat