sobota 26. září 2015

238. den- Domácí hořčice


Když jsem si projížděla blog s recepty a hledala inspiraci na víkendové vaření, tak jsem náhodou narazila na recept na domácí hořčici. Nepoužíváme ji nijak často, ale když už ji koupíme, tak nějakou menší v plastovém kalíšku (ve skle je až moc drahá). Jelikož nám ale vydrží hodně dlouho, tak jsem to moc neřešila a ani neplánovala domácí výrobu. Když jsem si ale návod přečetla a zjistila, že není ani nijak složitý, tak jsem si řekla, že to aspoň vyzkouším :).

100 g hořčičných semínek zalijeme 70 ml vroucího vinného octa, promícháme a necháme dvě hodiny odpočinout. Vložíme do mixéru, přidáme lžíci medu, půl lžičky soli, půl lžičky estragonu, půl lžičky sušené bazalky, půl lžičky tymiánu a rozmixujeme na hrubší pastu. Komu se zdá málo žlutá, může přidat kurkumu. Přilijeme 150 – 200 ml převařené vody a společně ještě pomixujeme. Uchováme v čisté sklenici v chladničce. Hořčice se musí alespoň týden odležet.


Musím ještě pořídit hořčičné semínka, vinný ocet a estragon a dám se do výroby ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat