pátek 28. srpna 2015

202. den- Přírodní leštěnka na nábytek

Když jsme se před rokem s přítelem stěhovali do společného bytu, dostali jsme pár kousků nábytku. Byl trošku starší, tak jsem si vypomohla s leštičkou, která tomu aspoň trochu omšelosti ubrala. Nechtěl se mi už tenkrát kupovat nějaký chemický přípravek. Taky bych ho asi nevypotřebovala a co pak s ním? Tak jsem si našla návod na super přípravek z olivového oleje. Fungoval dobře, aspoň co si pamatuji.....

U sedačky máme malý dřevěný stolek, na který jsem leštěnku také použila, ale vrchní plocha je už hodně opotřebená a chtělo by to opět vyčistit a naleštit. Proto jsem začala hledat návod, který jsem použila před rokem. Nenapadlo by mě, kolik to dá práce najít ten opravdu jednoduchý recept bez včelího vosku a jiných speciálních přísad. Věděla jsem, že to bylo něco kde byl jen oleje a ocet a možná ještě nějaká běžná surovina......

Nakonec jsem uspěla na anglických stránkách:

http://www.diyncrafts.com/1903/home/great-homemade-furniture-polish-recipe-using-ingredients-you-already-have-at-home
Stačí smíchat buď ¼ šálku bílého octa a ¾ šálku olivového oleje,
nebo ¼ šálku citronové šťávy a ½ šálku olivového oleje.

Až budu za 14 dní dělat generální úklid (který je už opravdu potřeba :D), tak vytáhnu i tuto leštěnku ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat