středa 19. srpna 2015

188. den- Využívat zbylou dužinu z odšťavňovače


Večer jsem hledala v kuchařce nějaký nápad na zítřejší oběd a narazila jsem na recept, v kterém je hlavní přísada ovocná a zeleninová drť. To mi udělalo velkou radost, protože když jsem něco podobného hledala na internetu, tak se všude psalo, že zbytky z odšťavňovače jsou už nepoužitelné a do ničeho se nehodí......vždycky mě mrzelo, že toho musím tolik vyhodit......ale teď už můžu dělat šťávičku bez špatného svědomí, že zanechám tolik odpadu :)

Kdyby to někoho zajímalo, tak zde uvádím zmiňovaný recept (na krekry). Je z knihy Lahodně s Ellou , což je moc fajn kuchařka, jen je ve většině receptů nějaká exotická surovina, čemuž moc nefandím....Autorka kuchařky má i vlastní blog, na kterém najdete též plno receptů.

Superkrekry

na 20 krekrů:
200g zbylé dužiny (mrkev, jablko, zázvor...)
1 hrnek mletých mandlí (120g)
půl hrnku slunečnicových semínek (85g)
půl hrnku dýňových semínek (85g)
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce tahini
1 lžíce tamari
sůl a pepř

Předehřejeme si troubu na 110°C (horkovzdušnou na 90°C).
Všechny ingredience dáme do mísy a umícháme těsto.
Nalijeme směs na plochý plech vyložený pečícím papírem a pomocí stěrky těsto uhladíme, aby bylo krásně tenké a upěchované.
Pečeme asi hodinu a půl, dokud nejsou krekry křupavé.
Skladujeme ve vzduchotěsné nádobě při pokojové teplotě.

Já krekry zrovna strčila do trouby, tak jsem zvědavá jaké to bude:) Jen jsem moc nepochopila, jak mám směs na plech nalít, když je v úplně tuhém stavu....tak jsem ji na plech jen tak nahňátala.....

Žádné komentáře:

Okomentovat