úterý 18. srpna 2015

186.den- Nepoužívat už žádné plastové láhve


Tak jsem zase zpět. Pěkně odpočatá z pobytu v přírodě:) Každodenní procházky lesem dělají opravdu zázraky, také to zkuste ;)
Včera jsem byla ještě na brigádě, takže k psaní se dostávám až dnes. Snažila jsem se celý týden vymýšlet co dalšího ve svém životě zlepšit k zelenějšímu, ale moc toho nemám. Snad mi teď poradí internet :D.

Začnu tedy tím, co mě napadlo včera a rozložím si to na dvakrát, ať tím zaplácám víc pravidel :D

Nepoužívat už žádné plastové láhve. V mém případě, to neznamená jen láhve na pití, které jsem používala pořád, ale třeba na zalévání kytek jsem měla na balkoně velkou petku. Teď už si vystačím je se skleněnou lahví od kečupu (není sice moc veliká, ale já těch kytek zas tolik nemám ;)). V ledničce jsme také přes léto chladili vodu v pet láhvi. Teď už tam mám jen džbánek a skleněnou láhev co jsem dřív používala na mléko. No a na cestování se mi osvědčila ocelová láhev. Pěkný výběr mají v benefičním obchodě Hnutí DUHA (kde navíc nákupem podpoříte i dobrou věc). Už jednu takovou doma máme a plánuji si koupit ještě jednu :)

Je to myslím jeden z těch větších kroků, protože plastové láhve jsem používala skoro každý den. Kdykoli jsem někam šla, tak jsem si napustila malou láhev s vodou. Jenže taková láhev začne za nějaký čas smrdět a musí se vyměnit, což znamená nákup nové. Také jsem už na více místech četla, že plastové láhve pouští do svého obsahu chemikálie (ZDE přehledný článek) a také, že když si koupíme pití v PET láhvi, tak by se měla pak hned vyhodit a nepoužívat znovu. 
Jak jsem pochopila, tak škodlivé látky vypouští i plastové sportovní láhve, které by v podstatě měli být na více použití....těm se tedy také raději budu vyhýbat.....

Žádné komentáře:

Okomentovat