středa 15. července 2015

Rekapitulace-Únor

Konečně jsem se k tomu dostala:) Ráda bych teď vypsala všechny únorové změny i s komentářem, jak se mi vede je dodržovat.....Už je to skoro půl roku, co jsem se svou výzvou začala, tak jsem sama zvědavá jak si vlastně vedu, když si znova přečtu všechna pravidla:)

Takže když to vezmu od začátku, tak úplně bez problému je nepoužívání papírových kapesníčků a utěrek, plastového nádobí a fénu. To jsem myslím neporušila ani jednou zatím.....O trochu horší je to u změny z třetího a čtvrtého dne- nemít zbytečně rozsvíceno a snížit množství použitého nádobí za den. Svítit se samozřejmě snažím co nejméně, ale řekla bych, že by se to dalo omezit ještě víc, že často svítím spíš tak ze zvyku a ne že bych to nutně potřebovala.....no a to nádobí....ze začátku jsme si to fakt hlídali a snažili se používat pořád dokola jednu skleničku třeba. Jenže časem nás to asi omrzelo, nebo tak něco a zase je po bytě plno sklenek, hrnků a talířků....To si zapíšu do své černé listiny a budu si to víc hlídat.....

Dál tu mám zase bezproblémové položky- ohřívat jen tolik vody, kolik je potřeba; vytápět byt na maximálně 20 stupňů; čistit odpad bez použití chemikálií a nekupovat balenou vodu. Jen s tím ohřevem vody si nejsem úplně jistá, taky se asi občas stane, že to neodhadnu úplně přesně a ohřeji ji víc. S teplotou si teď starosti dělat nemusím, ale přes zimu jsme ji nastavovali opravdu na 20. Odpad se nám zasekává dost často (máme nějaké hloupé tenké trubky...), ale postup s octem a sodou se mi fakt osvědčil a využívám ho pořád. No a balenou vodu jsem nekupovala ani před tím, takže s tím problém nemám.....

Na vypojování spotřebičů ze zásuvky bych mohla taky trochu zapracovat. Koupili jsme si sice vypínací zásuvku, ale moc ji nepoužíváme. Původně jsem měla ideu, že se bude vypínat pokaždé, když se vypne i počítač (v zásuvce jsou zastrčeny všechny věci k počítači), nebo teda aspoň na noc. Nakonec to dopadlo tak, že přítel ten na to vůbec nešáhne a já si vzpomenu aspoň když jedeme na celý den pryč :/ Pokud jedeme na víc dní, tak vypínám celou elektřinu, kromě kuchyně.....

Pozitivněji dopadla má změna nekupovat nové, ale opravovat. Začalo to tím, že se mi zlomila badmintonová raket a já se jí nechtěla vzdát. Oprava se zdařila a stále s ní bez problému hraji :) Mezitím už jsem opravila více věcí, třeba teď nedávno sluneční brýle. Praskl mi obrouček na dvou místech, tak jsem si je slepila. Je to trochu vidět, ale nosit se dají:)

U nevhazování reklam do schránky nastal problém. Máme v domě jen jednu schránku a někdo ze sousedů samolepku " Nevhazujete reklamní letáky" strhl. Takže nám teď pořád chodí reklamy. Sousedé je teda odebírají, takže kdybych tam nalepila opět cedulku, tak ji asi zase strhnou.....No s touto změnou budu teda muset počkat, až budeme mít vlastní schránku. Nebo až uvidím, že si ty reklamy nikdo nebere, tak tam znova nalepím cedulku se zákazem reklam.

Od toho dne kdy jsem měla první a poslední dodávku čínského jídla a zavedla pravidlo, že už nic takového jíst nebudu, tak jsem si opravdu nic neobjednala. Myslím, že jsme nad tím jednou nebo dvakrát polemizovali, že si objednáme pizzu, ale nakonec z toho nic nebylo naštěstí:)

Přijde mi, že od té doby, co jsem nakoupila nabíjecí baterky, je vůbec nepoužíváme :D Já je mám akorát do GPS navigace a mp3 přehrávače a ty používám teď tak málo, že se ta baterka dřív vybije sama..... každopádně jiné než nabíjecí baterky už nemám....

Teď tu mám položku, na které si opravdu potrpím- lokální ovoce a zelenina. Obzvlášť přes zimu, to bylo náročnější sehnat něco z Česka, ale také se to dalo, jen jsem nesměla být moc vybíravá :) Teď roste téměř vše, takže můžu i hledat mezi pěstiteli, kdo prodává levněji.....ale také stalo, že jsem měla doma zeleninu, nebo ovoce z ciziny. On na to totiž nikdo jiný nehledí a nosí mi exotické ovoce, ale i dováženou zeleninu (která se dá v pohodě sehnat u nás). Samozřejmě, že když to mám doma, tak to už  nevyhodím, ale nadšená z toho nejsem......

Abych to trochu zkrátila,tak tu mám zase pár položek, ke kterým nemám co dodat. Domácí odstraňovač zápachu z bot ( asi bych ho měla používat častěji, páč jednou za dva měsíce to nemá až takový efekt :D); recyklovaný toaletní papír; LED žárovky (ještě máme asi tři normální, ale až prasknou, tak vyměníme za LED), nekupovat balící papír a dárkové tašky ( v květnu jsem sestře dávala plno dárků a všechny byli zabaleny do toho co bylo po ruce- obálky, papírové pytlíčky z nákupů, staré papírové krabičky od všeho možného...); nekupovat džusy; běhat venku a necvičit na strojích, které fungují na elektřinu ( už jsem zase cvičení i běhání vzdala, takže tady nemám ani co porušit :D, ale běhat a cvičit zase ZAČNU!!! jsem se právě rozhodla....ale až zítra.....); nekoupat se v bazénech; nejezdit výtahem a na eskalátorech (na eskalátoru jsem asi párkrát jela, ale jen v případě, že nebyli nikde schody, které bych mohla místo toho použít).

Od té doby, co jsem se rozhodla, že budu omezovat mléčné výrobky, tak už vůbec nechodím čepovat mléko do láhve a jogurty už taky neděláme domácí....Oboje má totiž krátkou životnost, takže to nemá moc smysl, nestihlo by se to totiž spotřebovat. Když tu máme mlíko, tak je v ledničce někdy i dýl jak týden. Já si začala dělat ovesné mléko. Není moc chutné, ale k vaření je úplně dokonalé a hlavně mě litr vyjde asi na 5 korun, což je luxus :) 

No a posledním bodem na seznamu změn z února je nenakupování v supermarketech. To je dost problematická položka, protože přítel ji nehodlá akceptovat a stále chodí do alberta co máme u domu. Má to totiž jednoduší. To já když jdu nakoupit (snažím se dělat nákupy jednou týdně), tak musím jet do města na trhy pro zeleninu, pak do zdravé výživy, kde mají suroviny na váhu, ale mají tam zbytek dost drahý, takže pro ostatní zdravé jídlo musím do jiného obchůdku. Potom se ještě stavím ve zlevněnce, kde se občas namane nějaká výhodná koupě a většinou svoji cestu ukončím u naší ulice v pekárně a v malé samošce. Nijak mi to nevadí, mám to jako takový týdenní rituál a líbí se mi, že si naplánuji na týden co budu vařit a co musím nakoupit a pak mám pokoj. Jenže přítel si každý den vzpomene co by si mohl jít koupit dobrého a zajde si pro to do alberta a moje plánování je v tahu:/ Asi nemám jak tomu zabránit, takže se spokojím s tím, že aspoň já do supermarketů nechodím :)

Takže za první měsíc tu mám 6 věcí, které úplně nedodržují a na kterých bych měla ještě zapracovat. Zkusím na to víc myslet. Hlavně to zhasínání a nádobí by neměl být takový problém.....

Snad to bude v dalších měsících lepší.....brzy udělám další rekapitulaci....

Žádné komentáře:

Okomentovat