středa 1. dubna 2015

60. den- Nemýt nádobí pod tekoucí vodou

Ráda bych dnes (a zřejmě ještě dalších pár dní) pokračovala se snižováním CO2 (i když nakonec neprodujuji tolik:)). S vytápěním už zřejmě víc nesvedu, tak jsem se dnes koukla co můžu udělat pro menší spotřebu teplé vody.

Opět jsem čerpala z článku na této stránce http://kalkulacka.zmenaklimatu.cz/. Jako první rada (také nejvíce prospěšná) je ohřívat si vodu sami pomocí solárních kolektorů, nebo kotle na biomasu.  Až budu mít vlastní dům, tak si ho třeba pořídím, teď si ale musím vystačit s tím obyčejným co tu máme...Ostatní rady už tak náročné nejsou- nastavení ohřevu vody na max 60˚C , preferovat pákové baterie před kohoutkama (rychleji se tak nastaví požadovaná teplota vody), preferovat sprchování před koupáním- to vše už mám splněno.

Jediné v čem bych se měla polepšit je umývání nádobí. Ne, že bych při mytí měla stále puštěnou vodu, ale asi jí proteče víc než by muselo. Když si napustím dřez a nádobí umyju v něm, tak by to mělo ušetřit třikrát víc teplé vody. Nejvíce by pak měla ušetřit myčka (i když ve dvou lidech by jsme ji zřejmě ani nenaplnily, což by výhodné pak nebylo). Ale větší domácnosti by s ní měli ušetřit až 60% vody a 35-60% elektřiny. Mě ale bude stačit napuštěný dřez:)

K tématu jsem ještě našla tento zajímavý článek- http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/myjete-nadobi-rucne-tak-to-delejte-spravne , který shrnuje univerzitní studii o správném mytí nádobí a na konci máte přesný návod jak nejlépe nádobí ve dřezu umýt ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat