středa 27. ledna 2016

Rekapitulace- Červenec

Nekupovat žádné pití v plastu- nějaký čas se nám to v pohodě dařilo, měly jsme mošt a sirup, nebyla potřeba kupovat nic jiného..... teď ale za poslední dobu mi přijde, že to čím dál častěji porušujeme.... musím to zase utnout a být nekompromisní, nedívat se na slevy a akce a prostě si říct ne, už žádné balené pití. Beztak je to všechno plné cukru a nezdravé......

Skleněné dózičky na jídlo- v ničem jiném už jídlo nezkladuji. Mám všechno popsané buď nalepenými štítky, nebo barvou na sklo a vypadá to moc pěkně :)

Nekupovat balené oříšky- myslím, že jsem od července žádné balené nekoupila, maximálně v oříškárně, kde mi to navážili do malého plastového sáčku, ale to bylo jen párkrát. Zkusím u sebe nosit látkový pytlíček a příště až budu mít chuť a zajdu zase do oříškárny, tak se zeptám zda by mi nedaly oříšky do mého vlastního obalu.....

Nekupovat balená semínka- tak ty určitě kupuji jen vážené. Jen mi trochu vadí, že slunečnice, které přece u nás taky jsou, nikde nemají české. Všechny jsou z Bulharska a nebo jiných států, z Česka jsem nikde neviděla :/

Přírodní ochrana proti sluníčku- ještě nemám vyzkoušeno v pořádné výhni, ale z komentářů jsem pochopila, že se obyčejným olejem natírají i u moře a nespálí se, takže by to mělo fungovat...

Domácí pamlsky pro pejsky- už mám vyzkoušeno několik druhů a všechny měly pozitivní ohlas. Nejvíce jsem byla spokojená s obyčejnými jablečnými dobrůtkami. Bylo tam jen jablíčko a vločky, bála jsem se, že to pejsek baštit nebude, ale mu to náramně chutnalo :)

Nepoužívat izolepu- stále doma ještě trochu máme, šetříme s ní:). Novou ale kupovat už nebudu....

Domácí výroba lepidla- když jsem se konečně dokopala k výrobě, tak jsem pak lahvičku nechala mimo ledničku, takže lepidlo zplesnivělo:/. Jak už jsem psala, byla jsem na sebe hodně naštvaná.....další várku udělám menší (pro jistotu).....

Domácí dresinky- dělala jsem je hlavně v létě k salátům, teď moc ne, ale na jaře určitě zase začnu ;)

Nepoužívat papírové ubrousky- žádné ubrousky jsem nekupovala, ale i tak se k nám domů nějaké dostaly. Ty se alespoň snažím maximálně využít, než je vyhodím.....

Počítač po skončení práce vždy vypnout- tohle mě rozčiluje u přítele. On je na počítači prostě furt a když náhodou není, tak ho má stejně většinou zapnutý. V podstatě ho ráno zapne a večer vypne...strašný.....

Raději půjčovat, než kupovat nové- toto pravidlo aplikuji hlavně u nářadí. Nějaké doma máme co jsme tak různě posbíraly čeho měl kdo přebytek :D, ale třeba vrtačku si půjčuji od táty. Nevyužívám ji tak často abych si musela kupovat novou a zajet si pro ni není takový problém....

Měkký turismus- jelikož mě jiný neláká, tak můžu s čistým svědomím říct, že jsem a stále budu měkkým turistou :)

Nepoužívat lepící bločky- také doma ještě nějaké zbytky máme, nové se tu už ale neobjeví.....

Zachytávat vodu z umývání ovoce a zeleniny- nedělám to úplně pokaždé, ale snažím se na to myslet a vždycky ve dřezu mýt nějakou nádobku a potom s ní zálít kytky ;)

Ledničku rychle zavírat- já se snažím vždycky jen otevřít, vytáhnout co potřebuji a zase hned zavřít. Také se to pokouším učit ostatní, aby nestáli a nekoukali půl dne do otevřené ledničky 

Telefon nabíjet jen nutný čas- pokud nezapomenu, že telefon nabíjím (což se mi bohužel stává), tak se nikdy nenabíjí déle, než by bylo potřeba......

Nesušit oblečení v sušičce- když jsme vybírali pračku, tak mi plno lidí říkalo, že by bylo lepší pořídit si ji i se sušičkou, ale to jsem rozhodně nechtěla. Vím, že teď v zimě je to trochu problematičtější, když mám jen věšák rozložený v kuchyni, ale nijak zvlášť tam nezavazí ( jen když je úplně rozložený, tak se nedá otevřít lednička :D) a když jsme dva, tak nebudeme prát moc často (aspoň to tak zatím vypadá) a prádlo z jedné pračky se na věšák vejde. No a až bude tepleji, tak nám oblečení krásně vysuší sluníčko :)

Nepoužívat plastový odkapávač- babička mi jeden pořídila :( Ale hodlám jí ho zase brzo vrátit.....

Nekupovat mražená jídla- teď jsem si jich pár koupila, abych se mohla víc učit a nezdržovat se každý den s vařením, ale od příštího týdně budu už zase vařit a mražené balené potraviny se u nás už neobjeví ;)

Domácí pasta na zuby- tak to je můj úplně nejúžasnější výrobek. Když jsem ji teda použila poprvé, tak jsem měla pocit, že budu zvracet :D, ale rychle se to změnilo a teď mi přijde úplně normální :)

Nežvýkat žvýkačky- domů si žádně nekupujeme a ani když mi někdo nabídl, tak jsem si nevzala

Kupovat kvalitní deštníky- mám pořád svůj starý s králíčkama :)

Domácí ústní voda- tak to je další s věcí, které jsem ještě neudělala. Ale už ji mám na seznamu úkolů po státnicích (začíná být už pěkně dlouhý :D)

Ne plastový příborník- když jsme měnili kuchyň, tak se mi tam můj vyrobený příborník z prkýnek nevešel, vrhla jsem se na něj a kousek upižlala nožem. Samozřejmě jsem si to pořádně nenaměřila a uřízla jsem moc velký kus, takže teď úplně nepasuje, ale funguje jak má, takže to zas tak nevadí :)

Šetřit s vodou- kdykoli pouštím vodu, tak jen trochu a rychle ji zase vypínám. Chytám vodu z umývání ovoce, z odkapávače a na balkóně mám kyblíky na dešťovou vodu. Tak snad vodu šetřím dostatečně :)

Balit oblečení do papírových tašek- vymyslela jsem, že bude možná lepší balit oblečení do batohu v plátěných taškách, nebo pytlech. Ty papírové se totiž dost trhají ........

Nepoužívat fixi- nějaké se tu ještě povalují, ale za chvíli už budu mít jen pastelky :)

Nepoužívat plastové cestovní příbory- koupila jsem krásné cestovní příbory z bambusu :). Jsou jen takové malušenké, z jedné strany lžička a z druhé vidlička :). Už se nemůžu dočkat, až vyrazíme na nějaký delší výlet a použijeme je :)

Nepoužívat plastové cestovní nádobí- máme ešus a s tím jsme si zatím vždycky vystačili :) Viděla jsem prodávat lehké talíře z bambusu, ale myslím, že to není potřeba.....

Přírodní léčba bolavého krku- když jsem psala návody jak léčit bolavý krk, tak jsem úplně zapomněla připsat i mé recepty, které už jsem předtím používala- mě vždycky pomáhalo kloktat a pomalu popíjet vodu s kajenským pepřem, je to trochu pálivější, ale účinné.... od babičky mám pak vyzkoušený recept na tymiánový sirup- uvaří se voda s cukrem a pak se v ní nechá několik hodin vylouhovat tymián. Přesné množství surovin nevím, ale na internetu jsem našla spousty odkazů s přesným receptem na tymiánový sirup proti kašli ( je moc slaďoučký, takže ho zvládnou konzumovat i děti )


Žádné komentáře:

Okomentovat