úterý 26. ledna 2016

Rekapitulace- Červen

Nekupovat nic, co by mělo více než jeden obal- snažím se o to, ale někdy se zapomenu podívat na štítek s materiálem (někdy to tam ani není napsané) a pak jsem nemile překvapena, že pod papírovým obalem se schovává ještě jeden plastový....to se mi stalo třeba s jedlou sodou. Byla jsem nadšená, že jsem našla velké balení v papírovém pytli, jenže když mi soda došla a já ji rozbalila, tak se uvnitř schovávali dva plastové pytlíky se sodou. To jsem byla opravdu naštvaná.....Jinak ale věcem balených ve více plastových obalech, nebo plastovém a hliněném apod. se vyhýbám úspěšně ;)

FSC dřevěné výrobky- poslední dřevěnou věc co jsme kupovali byl stůl a židle, ty bohužel z FSC dřeva nebyli, ale vařečky a různé "blbinky" v kuchyni mám z certifikovaného dřeva a myslím, že nedávno jsem kupovala něco v papírovém obalu, který byl také z tohoto dřeva......

Používat recyklovaný papír- když je možnost, tak si vždy vyberu to co je z recyklovaného papíru, ale na nic konkrétního si teď nevzpomínám....

Dělat si domácí pizzu- už jsme dlouho pizzu nedělala, ale po státnicích si určitě nějakou dobroučkou udělám ;)

Využívat termosku- před silvestrem jsme byli obejít přehradu a celou cestu jsme si pochutnávali na teploučkém čajíku z termosky a nemuseli se aspoň chodit ohřívat do hospod:). V zimních dnech je to prostě skvělá věc.....minulý rok, když jsem se každý den chodila učit do knihovny, jsem si s sebou dělala termosku čaje abych si ho nemusela kupovat z automatu v plastovém kelímku, myslím, že byl i lepší než z automatu ;)

Naplánovat trasu, aby se nebloudilo- moc mě baví plánovat výlety a kreslit si mapy (podle kterých je ovšem někdy těžké trefit :D). Když jedu někam s rodiči autem, tak se zapne navigace, takže nebloudíme (většinou....)

Nepoužívat zvýrazňovače- myslím, že už mi všechny došli (aspoň teď tu kolem sebe žádný nevidím) a žádný další jsem si nekoupila, raději používám pastelky. Ty jsou teď během učení mým velkým pomocníkem ;)

Nekupovat gumičky do vlasů- už se mi bohužel všechny ztratili, nebo spíš se tu někde válí po bytě a já nevím kde :D Začala jsem ale používat na stažení vlasů takovou tlustší látkovou čelenku a je to taky fajn. Dostala jsem od kamarádky asi 4 (děkuji ti ;)), které už nechtěla, tak to můžu střídat :)

Preferovat zmrzlinu v kornoutu- hmhm dala bych si :D

Nepoužívat bělítko- myslím, že jsem neměla ani potřebu ho použít.. vždycky jsem bělila jen chyby v sešitech na střední, teď už dlouho ne....

Nepoužívat razítka-stejně jak bělítko, ani razítko jsem nepotřebovala použít. Až budu někdy nějaké potřebovat, tak si vyrobím z brambory ;)

Nepoužívat kancelářské spony- pár jich tu ještě mám, ale jen tu nevyužitě leží, když mám totiž nějaké papíry, které si chci vzít, nebo je mít u sebe, tak si je strčím do euro obalu, nebo složky (teď mě došlo, že tyhle obaly, kterých tu mám teď spousty a nových mimochodem, jsou z plastu a tedy pro mou ekovýzvu též nevyhovující.....no alespoň mám vymyšlené pravidlo na zítra:))

Nepoužívat sešívačku- ještě ten den, kdy jsem tento bod napsala, jsem si sešívačku nachystala, abych ji odnesla k rodičům, takž už ji doma nemám, tudíž ani nepoužívám....

Nepoužívat klimatizaci v autě- v zimě ji určitě nepoužíváme, teď je spíš problém, že sestra v autě nadměrně topí, alespoň podle mě.....

Nepoužívat klimatizaci doma- žádnou tu nemáme, naštěstí si v létě přítel nevzpomněl ani na ten svůj větráček co míval v pokoji :)

Výroba domácí marmelády- už mi pomalu dochází, snad má babička ještě nějakou schovanou ve sklepě : D. Těším se až budu dělat v létě novou, musím si jí nadělat víc, máme jí totiž docela velkou spotřebu, ale ani by mě nenapadlo, abych kupovala tu z obchodu (kdo ví co v ní je...)

Zalévat květiny když nesvítí- zalévám je vždy ráno, hlavně když bylo teplo, tak to bylo důležité, teď v zimě sluníčko nepálí, takže hlínu nevysuší v žádnou dobu, ale také je zalévám ráno.....už to mám jako takový zvyk:)

Nekupovat nic, co se nedá recyklovat- no jelikož se nám koš plní stále (i když mnohem pomaleji než dřív), tak zřejmě máme doma pořád věci, které se recyklovat nedají :/. Tento rok se chci konkrétně na tento bod pořádně zaměřit. A nejen na odpad, který nejde recyklovat, ale i na ten který lze (hlavně plastový),

Používat každý kousek tuby, láhve, atd.- už moc věcí, které by byly v tubě, nebo láhvi nepoužívám. Mám v batohu malou tubu s krémem co jsem našla při úklidu, takže ten až bude vypadat, že jsem ho spotřebovala, tak ho rozstřihnu a pokusím se z něj vydolovat i ten poslední zbytek krému....jinak všechno jídlo co kupujeme ve skle se vždycky snažím sníst bez zbytků. Například kečup, tak ten nechávám otočený, aby všechen stekl a téměř žádný tam nezůstal....

Kupovat koření bez obalu-no stejně jako v obchodu s čajíky, ani do kořenářství jsem ještě nezavítala :/. Po státnicích to ale všechno doženu!!!!

Používat jen dřevěné věšáky- opět díky sestře studující v Pardubicích jsem se přebytečných plastových věšáku v pohodě zbavila a zároveň je zužitkovala :)

Nepoužívat mikrovlnou troubu- ještě jsme si ji nepořídili a ani to nemáme v plánu..... v jiných domácnostech ji také nevyužívám, jen párkrát u rodičů jsem potřebovala rychle něco ohřát....

Omezit ohřívání a vaření jídla- v zimě vařím a peču hodně. Na zahřátí organismu je dobré jíst teplá jídla, ale jak začne být tepleji tak budeme s vařených jídel ubírat a v létě bych chtěla troubu i sporák odpojit úplně, ale bojím se že mi to neprojde :/

Toaletní papír kupovat bez plastových obalů- s objevem nebaleného papíru jsem moc spokojená :) jen je škoda, že ho prodávají jen v Tescu, nebo alespoň jsem ho nikde jinde neviděla prodávat (za takovou cenu)

Jíst co nejvíce částí ovoce a zeleniny- kromě slupek (pokud je vůbec loupu) a jadérek, sníme většinou všechno. A co nesníme my, tak zbaští žížalky ;)

Domácí kyselé okurky- tak na těch jsem úplně závislá. Musím si vzít domů vždycky jen tak tři sklenice a jen občas, protože jsem opravdu schopná jednu zavařovačku zdlábnout na posezení :D v létě budu určitě zase zavařovat :)

Domácí med- mám štěstí, že je přítelův táta včelař, takže máme zásobu dobroučkého domácího medu a taky mám jistotu, že je o včeličky dobře a s láskou postaráno :)

Barvit vlasy přírodní henou- zrzavé vlasy už mám skoro odrostlé a chtěla jsem teď vyzkoušet ještě přírodnější postup než henu. Někde jsem četla, že jde vlasy obarvit například řepou, takže to chci určitě zkusit.....

Nepoužívat žehličku na vlasy- nepoužívám :)

Sirup ve skle- mám teď v zásobě (a s naší spotřebou i na hodně dlouho myslím) několik litrů domácího jeřabinového sirupu. Zatím je v pet láhvích, ale mám v plánu nakoupit láhve skleněné a pak budu mít správný sirup ve skle:)

Žádné komentáře:

Okomentovat