pondělí 11. ledna 2016

343. den- Domácí smetana

O víkendu jsem narazila při vaření na první problém s nebalenými potravinami. Chtěla jsem k obědu udělat těstoviny se zeleninovou omáčkou. Říkala jsem si, že je to jednoduché a bez problému- těstoviny si udělám, zeleninu mám od farmářů bez obalu....ale pak mi došlo, že nemám kde vzít další přísadu- smetanu. Samozřejmě se dá omáčka udělat i bez ní, ale smetanová je prostě lepší :D. V obchodě mají jen v kelímku, tu jsem koupit nemohla, pak mě napadlo, že má sestra zbytek sojové smetany v ledničce, tak jsem si řekla, že udělám malý podvod a zaběhnu pro ni. To by ale byla hodina zdržení a už jsem měla na přípravu jídla málo času, tak mě nakonec napadlo něco geniálního -> udělám si smetanu z ovesných vloček. Postupovala jsem úplně stejně jako při výrobě mléka- namočila jsem si na chvíli půl hrnku vloček a pak je rozmixovala, ale jen v malém množství vody, ne jak když dělám mléko. Sama jsem byla překvapená, že je z toho i po přecedění celkem hustá směs a po přidání do omáčky nebylo vůbec poznat, že je to jiná smetana, než ta klasická z obchodu:)

Žádné komentáře:

Okomentovat