pátek 8. května 2015

97. den- Fair trade káva


Jak asi každý ví, dnes je státní svátek, den osvobození od fašismu a konec 2. sv. války v Evropě. Sice tento den, nemá nic společného s kupováním fairtradové kávy (snad jen to, že Fair trade vznikl po 2. světové válce), ale myslím, že zrovna tento svátek bychom si měli určitě všichni připomenout a vzpomenout na ty, kteří za této hrozné války položili své životy. Snad už lidstvo natolik zmoudřelo, že se taková událost už nebude nikdy opakovat....

Teď mě trochu přepadl smutek z myšlenek proč vlastně lidé válčí mezi sebou a zabíjí se, takže raději zpět k Fair trade. Je to poměrně známý pojem spravedlivého obchodu. Pod tuto značku se shromažďují pěstitelé z Afriky,Asie a Latinské Ameriky, kteří za své produkty dostávají spravedlivě zaplaceno, mají důstojné pracovní podmínky a jak jsem se dočetla na stránkách www.fairtrade.cz není jim lhostejná ani příroda.

Sice se snažím kupovat české výrobky, ale vše se u nás pěstovat nemůže, takže českou kávu neseženete. Já ji teda nepiju, ale druhý člen domácnosti ji ke svému životu potřebuje, takže jsem našla řešení právě ve Fair trade. Když už teda musíme kupovat něco co se k nám dováží přes půlku světa, tak ať to aspoň je ku prospěchu těch, kteří kávu pěstují.

Na konec malá pozvánka: Zítra se slaví světový den pro fair trade a na plno místech se pořádají férové piknikové snídaně, ZDE se můžete podívat, jestli se nějaká neuskuteční ve vašem okolí a zúčastnit se :) Já to letos asi nestihnu, ale když jsem byla minule, tak to bylo moc fajn, všichni byli milý a navzájem jsme ochutnávali co kdo přinesl, takže určitě doporučuji ;)


Ještě jsem včera zapomněla zmínit jak dopadla moje návštěva potravinové banky. No....sice se mi nepodařilo zjistit jestli je ještě v provozu, ale řekla jsem si, že to zkusím. Naložila jsem si batoh zavařovačkami a vyrazila jsem . Když jsem došla na místo, kde měla banka být, tak už tam čekalo asi pět lidí, tak jsem se zaradovala, že obchod opravdu existuje, ale po chvíli mé nadšení vyprchalo. Banka měla mít otevřeno od pěti, já došla o půl a ve třičtvrtě bylo stále zavřeno. všichni už mezitím odešli, tak jsem šla taky. Zkusím to příští týden, snad budu mít více štěstí....

Žádné komentáře:

Okomentovat