neděle 17. května 2015

106. den- Používat látkové pytlíčky na potraviny

Už dlouho se k tomu chystám, ale tento víkend jsem se konečně dokopala, že si ušiju pár plátěných pytlíků, do kterých si budu nabírat potraviny (do dnes jsem mívala jen pytlík s mákem). 

To mi připomíná, že jsem zapomněla napsat o mé druhé (a konečně úspěšné) návštěvě potravinové biobanky. Tentokrát tedy bylo otevřeno, ale pro změnu jsem zase nebyla vybavená. Měla jsem jen pár sáčků a většina byla navíc roztrhaná, takže jsem si nabrala jen fazole. Hlavně jsem se ale chtěla podívat co vše nabízí a jak to vlastně funguje. Založila jsem si zde konto (členský příspěvek je 100 kč) a vložila si na něj peníze, za které zde můžu nakupovat. Jediné co mi asi trošku vadilo bylo, že u potravin nemají napsanou cenu a zemi původu. Ale beru, že to není žádný velký obchod, je to prostě malá místnůstka kde jsou krabice a pytle, z kterých si můžete nabrat co chcete (luštniny, obiloviny, mouky, oříšky, semínka, těstoviny...). Jelikož nemám moc ráda velké obchody, tak je mi takové prostředí sympatické. Když jsem teď v bance registrovaná, tak mám na jejich stránkách přístup k seznamu potravin, které prodávají a zde je i napsaná cena a země původu, takže to mám vyřešené :) Ještě bych měla připomenout, že se jedná o biobanku, takže převážná většina je opravdu v biokvalitě, takže pokud bio nekupujete, tak vás může zaskočit větší cena (ale mělo by to být levnější, než bio výrobky v jiných obchodech). Už jsem asi někde zmiňovala, že chodím ve městě do obchůdku, kde mají také pár surovin, které si můžu nabrat do svého. Mám vypsané i ceny tak jsem to srovnávala  s biobankou. Až na pár výjimek, to opravdu vychází v bance dráž, takže asi zůstanu u svého starého obchodu a do banky budu chodit jen pro těch pár produktů, co jsou zde levnější........

Žádné komentáře:

Okomentovat