pondělí 11. května 2015

100. den- Nekupovat řezané květiny


Původně jsem na 100. den své výzvy plánovala nějakou převratnou změnu, ale nic uskutečnitelného (a aby mi to prošlo doma :D) mě nenapadlo, tak jsem si řekla, že se ještě trochu vrátím k včerejšímu dni matek.

Takovým typickým dárkem co se dává maminkám je kytička. Aspoň já jsem mamce vždycky nějakou nosila dřív ......Chtěla bych tu teď porovnat řezané květiny a ty v květináči. Já jsem jednoznačně pro ty živé. 

Z hlediska odpadu, pokud máte kompost, tak je to celkem jedno, ale pokud ne, tak ta řezaná květinka letí za chvíli do koše a s ní i práce, spotřeba vody a půdy při jejím pěstování. Taky mi vždycky přišlo hrozně nesmyslné kupovat utrhlou kytku, na kterou bych pak koukala jak každý den vadne. Když už teda, tak nějakou co si sama natrhám. Když si chci udělat doma výzdobu tak buď sbírám to co už je uschlé, utržené, nebo polámané a kytičky trhám ty, které vím, že se mají stejně posekat. Přijde mi škoda, trhat něco co roste a vypadá to tak pěkně, jen proto aby to pár dní krásnělo můj stůl.

Takže pokud chcete někoho obdarovat krásnou kyticí, tak ji běžte sami natrhat, nebo kupte živou květinku v květináči, co bude dělat radost delší dobu:)

Žádné komentáře:

Okomentovat