úterý 31. března 2015

59. den- Odstranit překážky pro cirkulaci tepla

Narazila jsem na stránku, kde si každý může vypočítat svoji uhlíkovou stopu ( http://kalkulacka.zmenaklimatu.cz/), tak jsem si to zkusila a byla jsem nemile překvapena kolik CO2 naše domácnost produkuje:(  

Celkově to bylo 5,4 tun CO2 a z toho 4,3 tuny tvořilo bydlení-vytápění. Bohužel je to problém, který nemůžu moc ovlivnit, protože bydlíme ve starém nájemním domě a i přes skoro neustálé vytápění je tu pořád zima. Žádné úpravy a zateplení dělat nemůžeme a tak nám tu všude táhne....Ještě k tomu máme hloupě přidělaný měřák od termostatu v koupelně, takže i když nastavíme 20 stupňů, tak v pokoji je o hodně míň....No ale už bude tepleji, tak to snad bude lepší:)

Na zmiňovaných stránkách o uhlíkové stopě si krom testu své spotřeby můžete přečíst i jak snížit spotřebu CO2 v jednotlivých oblastech. Tak jsem hned koukla na vytápění. Většina z toho co radí je však pro mě momentálně nereálná- zateplení domu, výroba vlastní elektřiny, topení dřevem. Změnit dodavatele na takového, který čerpá z obnovitelných zdrojů zatím taky nemůžeme, protože máme roční smlouvu..... 

Takže jediné co z přečtených rad můžu aplikovat je udržování vlhkosti mezi 50- 65% (nemusí se tolik topit) a hlavně pak odstranit překážky pro cirkulaci tepla-záclony, závěsy a všechen nábytek co je blízko topení. To by mělo ušetřit až 10% tepla, bohužel je to asi ta nejméně efektní změna, ale pořád lepší než nic:)

P.S. Zkuste si také vypočítat svoji uhlíkovou stopu a napište jak jste dopadli  ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat