pátek 27. března 2015

55. den- Vzdělávat ostatní o životním prostředí


Zítra proběhne celosvětový happening Hodina Země. Tato akce má upozornit na změny klimatu a na ochranu životního prostředí. Probíhá symbolickým zhasnutím světla na jednu hodinu. Zítra to bude od 20:30 do 21:30. Do akce se zapojují nejen jednotlivci ale i celé obce. Zhasíná se osvětlení celých ulic, budov, dokonce i známé památky. Více si můžete přečíst zde: http://www.veronica.cz/hodinazeme/  a také se připojit :)

U nás slavíme tuto událost tak, že všude doma zhasneme, vypneme veškerou elektronku a zapálíme si svíčky. Já se pak snažím ostatní "poučit" o životním prostředí, společně vymýšlíme co můžeme udělat prospěšného apod. Jeden rok jsem tuto černou hodinku držela se svými malými sestřenicemi a hrály jsme hru při které museli správně třídit odpad, poznávat zvířata a rostliny a dostávaly různé otázky o přírodě a tak se trochu zábavnější formou dozvídaly něco o ekologii. Myslím, že je důležité aby o tom malé děti věděli a už od malička přemýšlely o planetě, na které žijí ( pro většinu starších to platí také). Proto jsem si řekla, že bych svou rodinu, známé a přátelé chtěla s přírodou seznamovat častěji než jedenkrát ročně. Nejsem žádný odborník, ale když bych si chystala něco naučného pro jiné, tak bych se i já hodně dozvěděla, což bych moc ráda. Tak doufám, že najdu někoho kdo mě bude ochotný poslouchat:)

Co vy? Už jste slyšeli o Hodině Země? Jak ji slavíte ?

Žádné komentáře:

Okomentovat