středa 18. února 2015

18. den- Domácí výroba jogurtů


Když mám po včerejšku ujasněné kde budu kupovat mléko, tak bych teď ráda navázala s jogurty. Doma je jíme poměrně často, je to taková rychlá svačinka, a protože jsme měli takovou spotřebu, tak jsem už před nějakou dobou začala řešit jak se vyhnout všem těm kelímkům......nejdřív jsem začala kupovat velké kilové jogurty v takových těch uzavíratelných kyblíčkách s tím, že je můžu dále využít, ale taky se začali hromadit a využití už žádné nemají. Potom nastalo období skleněných jogurtů, ale ty jsou zas poměrně drahé, občas tedy ano, ale vzhledem k naší velké spotřebě se tento typ nehodí nastálo....takže jsem začala pokukovat po vlastní výrobě. Čirou náhodou jsem pak dostala malý jogurtovač, takže už nebylo co řešit;) Do skleničky se nalije mléko, přidá lžíce bílého jogurtu a šupne se to do jogurtovače. Za pár hodin je hotovo....Ten přístroj dělá jen to, že vydává teplo, takže se bez něj dá asi v pohodě obejít, ale když už ho mám....A na úžasný bílí jogurt, který potřebuji do základu jsem narazila asi před týdnem v jednom farmářském obchodě. Je to zas velký kbelík, ale je na něj záloha a vrací se zpět distributorovi, který ho znovu naplní....

Žádné komentáře:

Okomentovat