neděle 1. února 2015

1. den- Nekupovat papírové kapesníky

V těchto studených dnech se jen málokdo obejde bez kapesníku a to byl pro mě podnět k první výzvě. Rozhodla jsem se od dnešního dne používat jen látkové kapesníky a už nekupovat papírové (doma jsem našla poslední balíček,ten ještě spotřebuji :) ). Samozřejmě jsem si zjišťovala jestli je opravdu tato varianta šetrnější k životnímu prostředí.

Samotnou výrobu by nejspíš vyhráli kapesníčky papírové, jelikož při výrobě látkového kapesníku se spotřebuje mnohem více vody (obzvlášť u výroby kapesníku z bavlny, což je většina). Zásadní je ovšem to, že papírový je na rozdíl od látkového kapesníku hned spotřebovaný a dále už nijak využitelný. Recyklovat též nejde, takže letí do smíšeného odpadu a končí ve spalovně.

Někdo by ale mohl namítnout, že i když látkový kapesník můžeme používat opakovaně je nutné jej prát a žehlit, což zase spotřebovává vodu a energii. To je samozřejmě pravda, ale v konečném součtu mnohem více zatěžuje produkování neustálého odpadu v podobě papírových kapesníků než praní látkových.

Další nevýhodou papírových kapesníčků jsou obaly. Jsou prodávány v plastovém (někdy i ve dvojitém), některé v papírové krabici, ale když jsem se na ně dívala tak ve většině případů mají stejně na otvírání plastovou folii.

Pokud by někoho zajímaly podrobnosti a konkrétní čísla co se týče tohoto tématu, dobrý článek je například na této adrese:
http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/latkovy-nebo-papirovy-kapesnik-uz-je-jasno

Žádné komentáře:

Okomentovat