čtvrtek 24. prosince 2015

326. den- Nepoužívat plastové nádobí

Úplně jsem se zapomněla zmínit o zimním slunovratu, který jsme slavili předevčírem. Byl to nejkratší den v roce a teď se zase bude den prodlužovat, což je fajn :). Slavím tento den už pár let místo Štědrého dnu. Je to totiž mnohem přirozenější svátek, založený na chodu přírody a ne uměle vymyšlený jako křesťanský Štědrý den. O tom už jsem ale asi psala u jiných přírodních svátků....

Nenapadlo mě už nic jak tento svátek více zekologičtit. Měli jsme stromeček v květináči, přírodní výzdobu, večeři uvařenou bez jediného odpadu, dárečky balené do novin, skla nebo vůbec a snad i pohodovou atmosféru, kterou jsme si doufám všichni příjemně užili....jen svíčky jsem už nestihla udělat:/....

Teď tedy něco k plastovému nádobí. Na slunovrat jsem samozřejmě žádné nepoužila, i když nastal trochu problém s miskami na polévku a někteří jsme jedli z ešusu nebo hrnku :D. O plastovém nádobí už jsem psala na úplném začátku své výzvy, ale to jsem měla namysli jednorázové nádobí, takové ty talířky, kelímky a příbory z měkkého plastu, které většinou použijete a vyhodíte...... teď píši o tvrdém plastovém nádobí, které dalo by se říct je o dost lepší než to prvně zmiňované, protože se přece jen používá pořád dokola, ale jelikož se chci zbavit co nejvíce plastu, tak pro mě nejsou také vhodné..... 

Žádné komentáře:

Okomentovat