pátek 4. prosince 2015

307. den- Ekologické vánoční ozdoby

Stromeček už mám na balkoně a teď musím ještě vyřešit ozdůbky :). Samozřejmě chci aby byli šetrné k životnímu prostředí. 

Nejlepší variantou jsou výrobky z přírodnin. U kupovaných, ale pozor na zemi původu. Slaměné ozdoby bývají také často bělené, lakované nebo spojené lepidlem, což není už moc přírodní.

Šetrnou možností jsou také papírové ozdoby, opět ale jen pokud nejsou lepené klasickým lepidlem (zkuste použít lepidlo rozpustné ve vodě).

Nevím jak je to se skleněnými ozdobami, jsou totiž zdobené (nevím přesně čím) a zda se dají recyklovat jsem také nenašla.

Často se také na zdobení stromečku používají jedlé věci. U nás se vždy věšely arabesky, nebo takové ty čokoládové postavičky. Ty jsou ale balené, tudíž pro mě teď nevyhovující. Ale třeba takové perníčky, které jsou často používané na stromeček, balené nejsou, takže jsou šetrnější. U pečení perníčků jsem ale ještě nevyřešila rostlinné máslo (balené v hliníku), takže také úplně bez obalu nejsou :/. Nejlepší jedlou variantou na zdobení stromečku co mě zatím napadly jsou třeba oříšky, nebo sušené ovoce.


Žádné komentáře:

Okomentovat